Міжшкільна методична комісія вчителів початкових класів

Міжшкільна методична комісія  вчителів початкових класів Новозапорізької  гімназії «СМАРТ»   та Розумівської гімназії  «Темп»

Аналіз роботи за 2019/2020н.р.

Аналіз роботи

міжшкільної методичної комісії вчителів початкових класів

Новозапорізької та Розумівської шкіл

Долинської сільської ради

Запорізького району

Запорізької області

за  2019/2020 н.р.

У 2019/2020 навчальному році міжшкільна методична комісія вчителів початкових класів продовжує працювати над проблемою: «Формування професійної компетентності педагога початкових класів як необхідної умови реалізації Державних стандартів освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».

План роботи ММК вчителів початкової ланки було складено з урахуванням цілей методичної теми, аналітичної характеристики педкадрів, та на підставі пропозицій, які були виявлені під час серпневого засідання ММК.

Робота ММК була спрямована на вирішення таких завдань:

   Здійснення заходів, спрямованих до переходу на реалізацію Концепції НУШ;

   Продовження роботи щодо удосконалення освітнього процесу:

   оволодіння інноваційними технологіями, навичками самоаналізу, доцільними формами, методами та прийомами навчання учнів початкової школи;

   Впровадження стратегій нової української школи, критичного мислення, інтерактивних технологій навчання;

   Виявлення здібних та обдарованих учнів, організація роботи з ними, підготовка до участі в конкурсах;

   Забезпечення формування ключових компетентностей молодшого школяра на різних предметах;

   Робота над розвитком зв`язного мовлення;

   Індивідуальна робота зі слабковстигаючими учнями;

   Робота над самоосвітою та самовдосконаленням, впровадження передового педагогічного досвіду.

До складу ММК входять 14 вчителів, асистентів вчителів, вихователей ГПД з Новозапорізької та Розумівської шкіл Долинської ОТГ:

вчитель вищої категорії, учитель-методист – 3;

вчитель вищої категорії, старший вчитель – 1;

вчитель вищої категорії – 1;

спеціаліст І категорії – 2;

спеціаліст - 7.

За стажем роботи:

0 – 5 років – 4;

5 – 10 років – 2;

10 – 20 років – 4;

20 і більше – 4.

Для підвищення власної педагогічної майстерності та професійного рівня члени ММК працюють над індивідуальними методичними темами:

 «Тематична інтеграція» (Безсмертна Лариса Іванівна, вчитель 1 класу)

«Використання ігрових технологій в освітньому процесі» (Гирлаку Тетяна Олегівна, витель 4 класу)

«Інклюзивна освіта як одна з умов соціальної адаптації дітей» (Пятак Наталя Вікторівна, асистент вчителя 2 класу, вихователь гпд, бібліотекар)

«Розвиток креативного мислення молодших школярів через використання творчих завдань» (Захарюта Наталя Сергіївна, вчитель 1-Б класу)

 «Формування і розвиток ключових компетентностей учнів» (Заставська Ганна Володимирівна, витель 3 класу)

«Використання методів асоціації на уроках математики в інклюзивному класі» (Кузнєцова Аліна Ігорівна, асиатент вчителя 2 класу)

«Інтеграція у початковій школі» (Богоутдінова Оксана Степанівна, витель 4 класу)

«Компетентністний підхід до організації навчання та ігрової діяльності молодших школярів в умовах модернізації освіти» (Патана Вікторія Олександрівна, витель 3 класу, заступник директора з нвр)

«Гра як один з провідних методів на групі продовженого дня» (Походєєва Наталія Вікторівна, вчитель 3 класу, асистент вчителя)

«Формування здоров’язбережувальної компетентності у молодших школярів» (Івашин Артеме Павлович, асистент вчителя 2 класу)

«Мотиваційний компонент на уроках учнів початкових класів» (Русанова Людмила Вікторівна, витель 2 класу)

«Критичне мислення як складова розумової діяльності учнів початкових класів» (Сасанчина Марина Василівна, витель 1-А класу)

«Формування математичної компетентності при розв’язуванні сюжетних задач» (Шрамко Олена Василівна, витель 2 класу)

«Ігрова діяльність та її вплив на розвиток дитини» (Смоляренко Анастасія Олегівна, асистент вчителя 3 класу)

Робота нашого методичного об’єнання спрямована на підвищення професійної компетентності і методичної майстерності вчителів. Вона спонукає кожного вчителя до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню педагогів педагогічними знахідками; дає можливість молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і більш досвідчених колег; забезпечує підтримання духу творчості та прагнення до пошуку.

На засіданнях ММК вчителів початкових класів у 2019/2020 н.р. розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики та технології викладання в новій українській школі, інформація стосовно організації та проведення конкурсів для учнів та педагогів, велися огляд та обговорення методичної літератури, книг, періодичних видань тощо.

Перше серпневе засідання ММК в цьому навчальному році було проведено на базі Розумівській ЗШ. Вчителі обговорили план роботи на рік та виклики, що стоять перед початковою школою у 2019/2020н.р.

Друге січневе засідання ММК також було проведено на базі Розумівській ЗШ. Вчителі привітали Безсмертну Л.І. з ІІІ місцем в зональному турі всеукраїнського конкурсу "Учитель року 2020", обговорили досвід, який набуває вчитель, коли бере участь у професійних конкурсах. Під час засідання піднімалися питання ведення журналів, роботи з обдарованими, особливості викладання курсу ЯДС.

Третє березневе засідання ММК відбулося онлайн, де були розглянуті питання організації навчання учнів початкових класів в умовах карантину.

Четверте травневе засідання ММК було проведено в конференції ZOOM, на ньому основну увагу приділили питанню організованого закінчення навчального року. Педагоги поділилися своїми наробками в дистанційному навчанні.

Протягом року велика увага приділялася педагогічному  та творчому зростанню педагогів. В І семестрі вчителі були активними учасниками різноманітних тренингів «Мистецтво в НУШ»,  «Фізкультура в НУШ», «Навчання через гру». В ІІ семестрі в умовах дистанційного навчання самоосвіта педагогів відбувалася завдяки вебінарам, он-лайн курсам на різноманітних платформах EdEra, На урок, Prometheus тощо, які кожен обирав за потребою та вподобанням. Результатом стало впровадження нових підходів до навчання учнів.

В рамках другої Всеукраїнської науково-практичної конференції "Досвід та перспективи розвитку інклюзивної освіти в Україні: регіональний аспект" Заставська Г.В. провела майстер-клас "Відкриваємо таємниці сучасного уроку в інклюзивному класі нуш". Підготувала інтегрований урок та презентувала його на науково-методичній платформі "Навчати успішно?  Easily!". Взяла участь в VI Міжнародній науково-практичній конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: проблеми та перспективи», де під час панельної дискусії “Проблеми розвитку професійної компетентності вчителів початкової школи” виступила з темою «Самоосвіта як чинник розвитку професійної компетентності вчителів Нової української школи». Стала спікером «Віртуальної школи «Ранок» під час дистанційного навчання.

Вчителі початкових класів активно брали участь у конкурсах професійної майстерності: Л.І.Безсмертна зайняла ІІІ місце в зональному етапі Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2020" у номінації "Початкові класи"; М.В.Сасанчина та О.В.Шрамко стали учасниками міжнародної виставки "Інноватика в сучасній освіті" та були нагороджені дипломом за презентацію роботи з теми: "Розвиток виховної системи навчального закладу через метод проектів" в номінації "Розробка та впровадження інноваційних засобів навчання, проектів, програм і рішень у закладах освіти"

Високий рівень майстерності та володіння новітніми технологіями продемонстрували вчителі 1 класів (Безсмертна Л.І., Захарюта Н.С., Сасанчина М.В.) під час супервізії освітніх закладів.

Вчитель Захарюта Н.С. почала проходження сертифікації і вдало подолала перші 2 етапи.

19грудня 2019 року позапланово проатестували Заставську Г.В., якій присвоїли педагогічне звання «вчитель-методист». Підставою для атестації стало ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі "Учитель року - 2019" у номінації "Вчитель інклюзивного класу". В 2019 році в науково-методичному журналі «Початкова школа» №8 вийшов друком її урок роботи з дитячою книжкою в 1 класі, в науково-методичному посібнику “Здобутки освітян Запорізького регіону Антологія перспективного педагогічного досвіду закладів освіти запорізької області в контексті реалізації концепції нової української школи” Випуск 20 розміщені опис досвіду вчителя «Використання ІКТ для формування в учнів молодшого шкільного віку ключових та предметних компетентностей» ст.63 та «Формування предметних компетентностей учнів початкових класів з особливими освітніми потребами засобами ІКТ» ст.135, в Монографії  “Інклюзивна освіта Запорізького краю: здобутки та перспективи розвитку” ред.: Т.Є.Гура, О.П.Аксьонова; ДОН ЗОДА, КЗ “ЗОІППО” ЗОР. - Запоріжжя: СТАТУС, 2019. - 136 с.: іл., табл. - (Наукова книга) – надруковано конкурсний урок «Права дитини. Розробка уроку основ здоров’я для другого класу з інклюзивним навчання». Видавництво «Ранок» готує до друку набори дитактичних матеріалів з ЯДС по темам "Досліджуємо світ рослин", "Досліджуємо повітря та його властивості", "Досліджуємо воду та її властивості", "Досліджуємо ґрунт", співавтором яких є Заставська Г.В.

З метою поширення власного педагогічного досвіду вчителі друкували свої наробки: Богоутдінова О.С. «Входження в картину 1 клас НУШ (картина К.Білокур "Квіти, яблука, помідори)» надрукована в ЗОІППО; Сасанчина М.В. практичне заняття для учнів 1 класу «Поведінка дитини в небезпечних ситуаціях», заняття для учнів 3 класу «Допоможи собі сам» на платформі «На Урок»; Кузнєцова А.І. "Інфографіки з літературного читання" на платформі "НаУрок"; Шрамко О.В. розмістила Конспекти уроків математики на платформі "На урок".

Серйозним випробуванням для вчителів стало дистанційне навчання учнів початкових класів у період карантину. Педагоги опанували різні платформи та інструменти, постійно підтримували зв’язок з батьками, висвітлювали свою роботу на власних блогах. Для заповнення свідоцтва досягнень вчителі 1 класів Захарюта Н.С. та Сасанчина М.В. провели опитування серед батьків класу у форматі онлайн анкет створених в гугл-формі; Безсмертна Л.І., Русанова Л.В. та Шрамко О.В. проводили опитуванні у формі індивідуальних співбесід. В класах нуш для кожної дитини ведуться портфоліо, які відображають траєкторію індивідуального розвитку. В 3-4 класах також була організована робота на належному рівні, про це свідчать результати на кінець навчального року:

Клас

Кіл-ть учнів

Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

Школа

3

28

3 (11%)

19 (68%)

6 (21%)

-

Новозапорізька

3

22

3 (13%)

14 (64%)

5 (23%)

-

Розумівська

4

18

-

8 (44%)

10 (56%)

-

Новозапорізька

4

10

2 (20%)

6 (60%)

2 (20%)

-

Розумівська

 Протягом навчального року велася робота з обдарованими дітьми. В ІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови імені П.Яцика ІІІ місце посіли учні 3 класів Свириденко Г. (Новозапорізька школа) і Подтепа С. (Розумівська школа). На ІІІ етапі Свириденко Гліб зайняв ІІІ місце і був запрошений на ІV етап.

Також учні початкових класів брали участь у різноманітних Всеукраїнських конкурсах:

Новозапорізька школа

ü  «Геліантус»: 2 клас – 7 учнів; 3 клас – 11 учнів;

ü   «Гринвіч»: 3 клас – 9 учнів; 4 клас – 2 учні;

ü  «Puzzle»: 3 клас – 2 учні;

ü  «Кенгуру»: 2 клас – 5 учнів; 3 клас – 8 учнів; 4 клас – 1 учень;

ü  «Колосок осінній»: 3 клас – 17 учнів (15 золотих сертифікатів, 2 срібних сертифікати);

ü  «Колосок весняний» : 1 – А клас – 7 учнів; 2 клас – 5 учнів; 3 клас – 14 учнів;

ü  «Геліантус»: 2 клас – 7 учнів (переможці в початковій школі – 4 учні); 3 клас –                       11 учнів (переможці в початковій школі – 4 учні); 4 клас – 2 учні.

Розумівська школа

ü  «Колосок осінній» -  7 учнів 2-го класу (6 золото, 1 срібло), 9 учнів 3-го класу (9 золото) та 6 учнів 4-го класу;

ü  «Логічне мислення» - 12 учнів 2-го класу (1 учень -11 місце; 2 учні – 13 місце; 1 учень – 15 місце; 8 дипломи учасників); 9 учнів 3-го класу (5 посіли І місце), 5 учнів 4-го класу;

ü  «Геліантус» - 8 учнів 3-го класу (6 учнів – І місце), 4 учні 4-го класу;

ü  Конкурс з ІТ та кіберспорту «iTalent» - 1 учень 3-го класу;

ü  «Соняшник» - 10 учнів 1-го класу; 2 учні 2-го класу; 5 учнів 4-го класу;

ü  «Колосок весняний» - 8 учнів 1-го класу; 3 учні 2-го класу;

ü  «Кенгуру» - 11 учнів 2-го класу; 12 учнів 3-го класу

Результати деяких конкурсів очікуються у наступному навчальному році.

Робота ММК висвітлюється на блозі https://mmond18.blogspot.com/. Більшість вчителів систематично ведуть свій блог.

Аналізуючи роботу ММК вчителів початкових класів за 2019/2020н.р. можна зробити висновок, що робота носила переважно практичний характер і велася на належному рівні.

В наступному році будемо продовжувати працювати за окресленим планом, враховуючи корективи, що вносить сьогодення.

 

Керівник ММО: Заставська Г.В.

Аналіз роботи ШМК вчителів початкових класів Новозапорізької школи (Керівник: Сасанчина М.В.)
Аналіз роботи ШМК вчителів початкових класів Розумівської школи (Керівник: Безсмертна Л.І.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий