Міжшкільна методична комісія вчителів початкових класів

Міжшкільна методична комісія  вчителів початкових класів Новозапорізької  гімназії «СМАРТ»   та Розумівської гімназії  «Темп»

Аналіз роботи за 2018/19н.р.


Аналіз роботи
Міжшкільного методичного обєднання вчителів початкових класів
Новозапорізької та Розумівської шкіл
Долинської сільської ради
Запорізького району
Запорізької області
за 2018/2019 н.р.
У 2018/2019 навчальному році міжшкільне методичне об’єднання вчителів початкових класів працювало над проблемою: «Формування професійної компетентності педагога початкових класів як необхідної умови реалізації Державних стандартів освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».
План роботи ММО вчителів початкової ланки було складено з урахуванням цілей методичної теми, аналітичної характеристики педкадрів, та на підставі пропозицій, які були виявлені в ході анкетування вчителів.
Робота ММО була спрямована на вирішення таких завдань:
   Здійснення заходів, спрямованих до переходу на новий зміст, структуру навчання в початковій школі;
   Продовження роботи щодо удосконалення навчально – виховного процесу:
   оволодіння інноваційними технологіями, навичками самоаналізу, доцільними формами, методами та прийомами навчання учнів початкової школи;
   Впровадження елементів особистісно орієнтованого навчання та    інтерактивних технологій навчання, НУШ;
   Виявлення здібних та обдарованих учнів, організація роботи з ними, ведення банку даних таких учнів;
   Забезпечення формування вимог до сформованості обчислювальних навичок, навичок само –  і взаємоаналізу, до грамотного письма та культури мовлення;
   Робота над розвитком зв`язного мовлення;
   Індивідуальна робота зі слабковстигаючими учнями;
   Робота над самоосвітою та самовдосконаленням, впровадження передового педагогічного досвіду.
До складу ММО входять 13 вчителів з Новозапорізької та Розумівської шкіл Долинської ОТГ: вчитель вищої категорії, учитель-методист – 2; вчитель вищої категорії, старший вчитель – 2; вчитель вищої категорії – 1; спеціаліст І категорії – 1; спеціаліст ІІ категорії – 1;  спеціаліст - 5.
За стажем роботи: 0 – 5 років – 5; 5 – 10 років – 2; 10 – 20 років – 2; 20 і           більше – 4.
Для підвищення власної педагогічної майстерності та професійного рівня члени ММО працюють над індивідуальними методичними темами:
 «Формування читацької компетентності у молодших школярів» (Безсмертна Лариса Іванівна, вчитель 4 класу)
«Використання ігрових технологій в навчально-виховному процесі» (Гирлаку Тетяна Олегівна, витель 3 класу)
«Інноваційні форми роботи шкільної бібліотеки з читачами» (Довгополік Марина Володимирівна, асистент вчителя 2 класу)
«Розвиток дрібної моторики рук у дітей молодшого шкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення» (Євстратова Олена Євгенівна, асистент вчителя 4 класу)
«Формування і розвиток ключових компетентностей учнів» (Заставська Ганна Володимирівна, витель 2 класу)
«Використання методів асоціації на уроках математики в інклюзивному класі» (Кузнєцова Аліна Ігорівна, асиатент вчителя 1 класу)
«Інтеграція у початковій школі» (Богоутдінова Оксана Степанівна, витель 3 класу)
«Компетентністний підхід до організації навчання та ігрової діяльності молодших школярів в умовах модернізації освіти» (Патана Вікторія Олександрівна, витель 2 класу)
«Гра як один з провідних методів на групі продовженого дня» (Походєєва Наталія Вікторівна, вихователь ГПД)
«Формування здоров’язбережувальної компетентності у молодших школярів» (Івашин Артеме Павлович, асистент вчителя 1 класу)
«Мотиваційний компонент на уроках учнів початкових класів» (Русанова Людмила Вікторівна, витель 1 класу)
«Критичне мислення як складова розумової діяльності учнів початкових класів» (Сасанчина Марина Василівна, витель 4 класу)
«Формування математичної компетентності при розв’язуванні сюжетних задач» (Шрамко Олена Василівна, витель 1 класу)
Робота нашого методичного об’єнання спрямована на підвищення професійної компетентності і методичної майстерності вчителів. Вона спонукає кожного вчителя до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню педагогів педагогічними знахідками; дає можливість молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і більш досвідчених колег; забезпечує підтримання духу творчості та прагнення до пошуку.
На засіданнях ММО вчителів початкових класів у 2018/2019 н.р. розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики та технології викладання в новій українській школі, інформація стосовно організації та проведення олімпіад між учнями початкових класів, велися огляд та обговорення методичної літератури, книг, періодичних видань тощо.
Перше серпневе засідання ММО в цьому навчальному році було проведено на базі Розумівській ЗШ. Вчителі обговорили план роботи на рік та виклики, що стоять перед початковою школою у 2018/2019н.р. Також на базі Розумівській ЗШ було проведене позапланове засідання ММО практичного спрямування «Створення власного блогу». Результат засідання: 12 вчителів 92% - мають власний блог або сайт; 4 вчителя 33% - наповнюють його систематично.
В жовтні, січні та червні засідання були проведенні он-лайн. З матеріалами всіх питань розглянутих на цих засіданнях, вчителі мали змогу ознайомитися на блозі ММО (mmond18.blogspot.com):
Принципи Державного стандарту початкової загальної освіти. Зміст освіти: освітні галузі. Планування на тиждень. Планування на день. Навчальні види діяльності, в основі яких діяльнісний підхід.
Inquiry – based learning. Планування навчання через дослідження за запитами учнів.
Аналіз результатів шкільного етапу олімпіад з математики та природознавства
Підготовка до конкурсу ім. П.Яцика.
Інтегроване навчання.
Діяльнісний підхід.
Стратегії розвитку критичного мислення "Робота в парі, робота в групі".
Основні шляхи співпраці з батьками. Форми спілкування: формальне й неформальне спілкування,  батьківські збори, індивідуальні зустрічі з батьками, батьківська кімната. Залучення батьків до освітнього процесу: батьки як помічники вчителя.
На останньому засіданні було проаналізовано результати впровадження НУШ в 1 класах Новозапорізької та Розумівської шкіл. Розумівська школа показала найкращий результат під час супервізії освітніх закладів.
У учнів 4 класу на кінець навчального року проводилась ДПА з української мови та математики.
За підсумками ДПА учні показали такі результати:

Українська мова

В.р.
%
Д.р.
%
С.р.
%
П.р.
%
Н.ш.
3
19
6
38
7
43
-
-
Р.ш.
7
25
12
43
8
28
1
4

Математика

В.р.
%
Д.р.
%
С.р.
%
П.р.
%
Н.ш.
3
19
5
31
8
50
-
-
Р.ш.
7
25
12
43
9
32
-
-
За цей навчальний рік Русанова Людмила Вікторівна, за результатами атестації підтвердила свій фаховий рівень. Провела урок-гру з використанням мультемедійних технологій «Корисний йогурт. Звук й. Буква йй» в 1 класі та музично - пізнавальний конкурс з мультимедійним супроводженням «Я люблю Україну».
Педагоги застосовують на уроках елементи ІКТ, постійно працюють над вдосконаленням педагогічної майстерності, самоосвітою, беруть участь у нарадах, педрадах, педагогічних читаннях, майстер – класах та тренінгах. Вчителі 2 та 3 класів є учасниками тренингів НУШ. Під час зимових канікул вчителі опанували три програми для створення інтерактивних презентацій.
Вчитель Новозапорізько школи Заставська Г.В. стала лауреатом всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» у номінації «Вчитель інклюзивного класу» (районний етап – І місце, обласний етап – І місце, третій тур – ІІІ місце)
Протягом навчального року велася робота з обдарованими дітьми. Учні початкових класів брали участь у різноманітних Всеукраїнських конкурсах.
Розумівська ЗШ:
  «Соняшник»: 2 клас – 10 учнів (10 переможеців), 3 клас – 3 учня (переможець – Бурцева З.), 4 клас –  7 учні;
  «Кенгуру»: 2 клас – 12 учнів (достатній рівень - 11 учнів: Марченко П., Коногорська М., Дікунова А., Юртаєв А., Захарченко Н., Костюченко В., Князєв М., Федченок М., Маслік І., Зозуля В., Кизименко Т.; відмінний результат – Іпатов С.); 3 клас – 5 учнів (добрий результат - Кікалова А.);  4 клас – 10 учні (добрий результат: Мосейко О., Косенко О.; відмінний результат: Марченко М.);
  «Гринвіч»: 2 клас – 7 учнів (5 переможці: Подтепа С., Костюченко В., Федченок М., Федіна Є., Савіна Є.); 4 клас – 6 учнів (1 переможець: Шульгаєвич Н.).
  «Патріот»: 2 клас – 2 учня, 4 клас – 3 учня;
  «Геліантус»: 2 клас – 10 учнів (9 переможців: Костюченко В., Подтепа С., Захарченко Н., Федіна Є., Федченок М., Кизименко Т., Іпатов С., Богоутдінов І., Зозуля В.); 3 клас – 4 учня, 4 клас – 11 учнів;
  «Колосок»: 1 клас – 13 учнів, 2 клас - 11 учнів, 4 клас – 9 учнів;
  «Бобрик»: 4 клас – 2 учня;
  Всеукраїнська олімпіада «Логічне мислення»: 2 клас  - 8 учнів (Диплом експерта логічного мислення: Захарченко Н.), 3 клас – 4 учня, 4 клас – 8 учнів;
  «Кришталева сова»: 4 клас – 7 учнів;
  «Юний дослідник»: 4 клас – 2 учня;
Новозапорізька ЗШ:
  «Соняшник»: 1 клас – 6 учнів (2 переможці в початковій школі:              Тімофєєва А. та Дімітров Д.; 4 переможці на шкільному рівні: Ладний І., Чумак Д., Рябоконь З., Родіна П.), 2 клас – 14 учнів (1 переможець в початковій школі: Ходун Т.; 2 переможці на шкільному рівні: Цупра В., Василець Є.), 4 клас –  3 учні (2 переможці в початковій школі: Прохода Д., Полібза Е.; 1 переможець на шкільному рівні: Чала М.);
  «Кенгуру»: 2 клас – 14 учнів (учасники – 4 учні; достатній рівень –           10 учнів: Болтнєв Д., Галет К., Ільчук Д.,  Карченков Я., Куцих А., Пономаренко Н.,  Свириденко Г., Ходун Т., Цупра В., Чумакова М.); 3 клас – 5 учнів (учасники –  1 учень, достатній рівень – 4 учні: Фляум А., Редько Д., Солопов Д., Могильницький А.);  4 клас – 4 учні (достатній рівень – 4 учні: Полібза Е., Юрійчук В., Євус С., Прохода Д.);
  «Гринвіч»: 2 клас – 6 учнів (2 переможці: Ходун Т. та Свириденко Г.);                  4 клас – 6 учнів.
Аналізуючи роботу ММО вчителів початкових класів можна зробити висновок, що мета та завдання методичної теми виконані. Робота носила теоретичний і практичний характер.
Основними напрямами роботи в 2019/2020 навчальному році є:
-   Здійснення заходів, спрямованих до переходу на новий зміст, структуру навчання в початковій школі;
-   продовження роботи щодо удосконалення освітнього процесу:
- оволодіння інноваційними технологіями, навичками самоаналізу, доцільними формами, методами та прийомами навчання учнів початкової школи;
-   впровадження елементів інтерактивних технологій та особистісно орієнтованого навчання;
-   робота над розвитком критичного мислення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий