Аналіз роботи
Міжшкільного методичного об’єднання вчителів
початкових класів
Новозапорізької та Розумівської шкіл
Долинської сільської ради
Запорізького району
Запорізької області
за 2018/2019
н.р.
У 2018/2019 навчальному році міжшкільне методичне об’єднання вчителів
початкових класів працювало над проблемою: «Формування професійної
компетентності педагога початкових класів як необхідної умови реалізації
Державних стандартів освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних
технологій».
План роботи ММО вчителів початкової ланки було складено з урахуванням цілей
методичної теми, аналітичної характеристики педкадрів, та на підставі
пропозицій, які були виявлені в ході анкетування вчителів.
Робота ММО була спрямована на вирішення таких завдань:
• Здійснення заходів, спрямованих до
переходу на новий зміст, структуру навчання в початковій школі;
• Продовження роботи щодо
удосконалення навчально – виховного процесу:
• оволодіння інноваційними
технологіями, навичками самоаналізу, доцільними формами, методами та прийомами
навчання учнів початкової школи;
• Впровадження елементів особистісно
орієнтованого навчання та
інтерактивних технологій навчання, НУШ;
• Виявлення здібних та обдарованих
учнів, організація роботи з ними, ведення банку даних таких учнів;
• Забезпечення формування вимог до
сформованості обчислювальних навичок, навичок само – і взаємоаналізу, до грамотного письма та
культури мовлення;
• Робота над розвитком зв`язного
мовлення;
• Індивідуальна робота зі
слабковстигаючими учнями;
• Робота над самоосвітою та
самовдосконаленням, впровадження передового педагогічного досвіду.
До складу ММО входять 13 вчителів з Новозапорізької та Розумівської шкіл
Долинської ОТГ: вчитель вищої категорії, учитель-методист – 2; вчитель вищої
категорії, старший вчитель – 2; вчитель вищої категорії – 1; спеціаліст І
категорії – 1; спеціаліст ІІ категорії – 1; спеціаліст - 5.
За стажем роботи: 0 – 5 років – 5; 5 – 10 років – 2; 10 – 20 років – 2; 20
і більше – 4.
Для підвищення власної педагогічної майстерності та професійного рівня
члени ММО працюють над індивідуальними методичними темами:
«Формування читацької компетентності
у молодших школярів» (Безсмертна Лариса Іванівна, вчитель 4 класу)
«Використання ігрових технологій в навчально-виховному процесі» (Гирлаку
Тетяна Олегівна, витель 3 класу)
«Інноваційні форми роботи шкільної бібліотеки з читачами» (Довгополік
Марина Володимирівна, асистент вчителя 2 класу)
«Розвиток дрібної моторики рук у дітей молодшого шкільного віку із
загальним недорозвиненням мовлення» (Євстратова Олена Євгенівна, асистент
вчителя 4 класу)
«Формування і розвиток ключових компетентностей учнів» (Заставська Ганна
Володимирівна, витель 2 класу)
«Використання методів асоціації на уроках математики в інклюзивному класі»
(Кузнєцова Аліна Ігорівна, асиатент вчителя 1 класу)
«Інтеграція у початковій школі» (Богоутдінова Оксана Степанівна, витель 3
класу)
«Компетентністний підхід до організації навчання та ігрової діяльності молодших
школярів в умовах модернізації освіти» (Патана Вікторія Олександрівна, витель 2
класу)
«Гра як один з провідних методів на групі продовженого дня» (Походєєва
Наталія Вікторівна, вихователь ГПД)
«Формування здоров’язбережувальної компетентності у молодших школярів» (Івашин
Артеме Павлович, асистент вчителя 1 класу)
«Мотиваційний компонент на уроках учнів початкових класів» (Русанова
Людмила Вікторівна, витель 1 класу)
«Критичне мислення як складова розумової діяльності учнів початкових класів»
(Сасанчина Марина Василівна, витель 4 класу)
«Формування математичної компетентності при розв’язуванні сюжетних задач» (Шрамко
Олена Василівна, витель 1 класу)
Робота нашого методичного об’єнання спрямована на підвищення професійної
компетентності і методичної майстерності вчителів. Вона спонукає кожного
вчителя до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному
збагаченню педагогів педагогічними знахідками; дає можливість молодим учителям
вчитися педагогічної майстерності у старших і більш досвідчених колег;
забезпечує підтримання духу творчості та прагнення до пошуку.
На засіданнях ММО вчителів початкових класів у 2018/2019 н.р. розглядалися
нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в
закладах освіти, актуальні проблеми методики та технології викладання в новій
українській школі, інформація стосовно організації та проведення олімпіад між
учнями початкових класів, велися огляд та обговорення методичної літератури,
книг, періодичних видань тощо.
Перше серпневе засідання ММО в цьому навчальному році було проведено на
базі Розумівській ЗШ. Вчителі обговорили план роботи на рік та виклики, що
стоять перед початковою школою у 2018/2019н.р. Також на базі Розумівській ЗШ
було проведене позапланове засідання ММО практичного спрямування «Створення
власного блогу». Результат засідання: 12 вчителів 92% - мають власний блог або
сайт; 4 вчителя 33% - наповнюють його систематично.
В жовтні, січні та червні засідання були проведенні он-лайн. З матеріалами
всіх питань розглянутих на цих засіданнях, вчителі мали змогу ознайомитися на
блозі ММО (mmond18.blogspot.com):
Принципи Державного стандарту початкової загальної освіти. Зміст освіти:
освітні галузі. Планування на тиждень. Планування на день. Навчальні види
діяльності, в основі яких діяльнісний підхід.
Inquiry – based learning. Планування навчання через дослідження за запитами
учнів.
Аналіз результатів шкільного етапу олімпіад з математики та природознавства
Підготовка до конкурсу ім. П.Яцика.
Інтегроване навчання.
Діяльнісний підхід.
Стратегії розвитку критичного мислення "Робота в парі, робота в
групі".
Основні шляхи співпраці з батьками. Форми спілкування: формальне й
неформальне спілкування, батьківські
збори, індивідуальні зустрічі з батьками, батьківська кімната. Залучення
батьків до освітнього процесу: батьки як помічники вчителя.
На останньому засіданні було проаналізовано результати впровадження НУШ в 1
класах Новозапорізької та Розумівської шкіл. Розумівська школа показала
найкращий результат під час супервізії освітніх закладів.
У
учнів 4 класу на кінець навчального року проводилась ДПА з української мови та
математики.
За
підсумками ДПА учні показали такі результати:
Українська
мова
|
||||||||
В.р.
|
%
|
Д.р.
|
%
|
С.р.
|
%
|
П.р.
|
%
|
|
Н.ш.
|
3
|
19
|
6
|
38
|
7
|
43
|
-
|
-
|
Р.ш.
|
7
|
25
|
12
|
43
|
8
|
28
|
1
|
4
|
Математика
|
||||||||
В.р.
|
%
|
Д.р.
|
%
|
С.р.
|
%
|
П.р.
|
%
|
|
Н.ш.
|
3
|
19
|
5
|
31
|
8
|
50
|
-
|
-
|
Р.ш.
|
7
|
25
|
12
|
43
|
9
|
32
|
-
|
-
|
За цей навчальний рік Русанова Людмила Вікторівна, за результатами
атестації підтвердила свій фаховий рівень. Провела урок-гру з використанням мультемедійних
технологій «Корисний йогурт. Звук й. Буква йй» в 1 класі та музично -
пізнавальний конкурс з мультимедійним супроводженням «Я люблю Україну».
Педагоги застосовують на уроках елементи ІКТ, постійно працюють над
вдосконаленням педагогічної майстерності, самоосвітою, беруть участь у нарадах,
педрадах, педагогічних читаннях, майстер – класах та тренінгах. Вчителі 2 та 3
класів є учасниками тренингів НУШ. Під час зимових канікул вчителі опанували
три програми для створення інтерактивних презентацій.
Вчитель Новозапорізько школи Заставська Г.В. стала лауреатом всеукраїнського
конкурсу «Учитель року – 2019» у номінації «Вчитель інклюзивного класу» (районний
етап – І місце, обласний етап – І місце, третій тур – ІІІ місце)
Протягом навчального року велася робота з обдарованими дітьми. Учні
початкових класів брали участь у різноманітних Всеукраїнських конкурсах.
Розумівська ЗШ:
«Соняшник»: 2 клас – 10 учнів (10
переможеців), 3 клас – 3 учня (переможець – Бурцева З.), 4 клас – 7 учні;
«Кенгуру»: 2 клас – 12 учнів
(достатній рівень - 11 учнів: Марченко П., Коногорська М., Дікунова А., Юртаєв
А., Захарченко Н., Костюченко В., Князєв М., Федченок М., Маслік І., Зозуля В.,
Кизименко Т.; відмінний результат – Іпатов С.); 3 клас – 5 учнів (добрий
результат - Кікалова А.); 4 клас – 10
учні (добрий результат: Мосейко О., Косенко О.; відмінний результат: Марченко
М.);
«Гринвіч»: 2 клас – 7 учнів (5
переможці: Подтепа
С., Костюченко В., Федченок М., Федіна Є., Савіна Є.); 4 клас – 6 учнів (1
переможець: Шульгаєвич Н.).
«Патріот»: 2 клас – 2 учня, 4 клас –
3 учня;
«Геліантус»: 2 клас – 10 учнів (9
переможців: Костюченко В., Подтепа С., Захарченко Н., Федіна Є., Федченок М., Кизименко
Т., Іпатов С., Богоутдінов І., Зозуля В.); 3 клас – 4 учня, 4 клас – 11 учнів;
«Колосок»: 1 клас – 13 учнів, 2
клас - 11 учнів, 4 клас – 9 учнів;
«Бобрик»: 4 клас – 2 учня;
Всеукраїнська олімпіада «Логічне
мислення»: 2 клас - 8 учнів (Диплом
експерта логічного мислення: Захарченко Н.), 3 клас – 4 учня, 4 клас – 8 учнів;
«Кришталева сова»: 4 клас – 7
учнів;
«Юний дослідник»: 4 клас – 2 учня;
Новозапорізька ЗШ:
«Соняшник»: 1 клас – 6 учнів (2
переможці в початковій школі:
Тімофєєва А. та Дімітров Д.; 4 переможці на шкільному рівні: Ладний І.,
Чумак Д., Рябоконь З., Родіна П.), 2 клас – 14 учнів (1 переможець в початковій
школі: Ходун Т.; 2 переможці на шкільному рівні: Цупра В., Василець Є.), 4 клас
– 3 учні (2 переможці в початковій
школі: Прохода Д., Полібза Е.; 1 переможець на шкільному рівні: Чала М.);
«Кенгуру»: 2 клас – 14 учнів
(учасники – 4 учні; достатній рівень –
10 учнів: Болтнєв Д., Галет К., Ільчук Д., Карченков Я., Куцих А., Пономаренко Н., Свириденко Г., Ходун Т., Цупра В., Чумакова
М.); 3 клас – 5 учнів (учасники – 1
учень, достатній рівень – 4 учні: Фляум А., Редько Д., Солопов Д., Могильницький
А.); 4 клас – 4 учні (достатній рівень –
4 учні: Полібза Е., Юрійчук В., Євус С., Прохода Д.);
«Гринвіч»: 2 клас – 6 учнів (2
переможці: Ходун Т. та Свириденко Г.); 4 клас – 6 учнів.
Аналізуючи роботу ММО вчителів початкових класів можна зробити висновок, що
мета та завдання методичної теми виконані. Робота носила теоретичний і
практичний характер.
Основними напрямами роботи в 2019/2020 навчальному році є:
- Здійснення заходів, спрямованих до
переходу на новий зміст, структуру навчання в початковій школі;
- продовження роботи щодо
удосконалення освітнього процесу:
- оволодіння інноваційними технологіями, навичками самоаналізу, доцільними
формами, методами та прийомами навчання учнів початкової школи;
- впровадження елементів
інтерактивних технологій та особистісно орієнтованого навчання;
- робота над розвитком критичного
мислення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий