Аналіз
роботи
міжшкільної методичної комісії вчителів початкових
класів
Новозапорізької
та Розумівської шкіл
Долинської
сільської ради
Запорізького
району
Запорізької
області
за 2019/2020 н.р.
У
2019/2020 навчальному році
міжшкільна
методична
комісія вчителів початкових
класів продовжує працювати
над проблемою: «Формування професійної компетентності педагога початкових
класів як необхідної умови реалізації Державних стандартів освіти шляхом
впровадження інноваційних педагогічних технологій».
План
роботи ММК
вчителів початкової ланки було складено з урахуванням цілей методичної теми,
аналітичної характеристики педкадрів, та на підставі пропозицій, які були
виявлені під час серпневого
засідання ММК.
Робота
ММК
була спрямована на вирішення таких завдань:
• Здійснення заходів, спрямованих до переходу на реалізацію Концепції НУШ;
• Продовження роботи щодо удосконалення освітнього процесу:
• оволодіння інноваційними технологіями,
навичками самоаналізу, доцільними формами, методами та прийомами навчання учнів
початкової школи;
• Впровадження стратегій нової української школи, критичного мислення, інтерактивних
технологій навчання;
• Виявлення здібних та обдарованих учнів,
організація роботи з ними, підготовка
до участі в конкурсах;
• Забезпечення формування ключових компетентностей молодшого школяра на різних
предметах;
• Робота над розвитком зв`язного мовлення;
• Індивідуальна робота зі слабковстигаючими
учнями;
• Робота над самоосвітою та
самовдосконаленням, впровадження передового педагогічного досвіду.
До складу ММК входять 14 вчителів, асистентів вчителів, вихователей ГПД
з Новозапорізької та Розумівської шкіл Долинської ОТГ:
вчитель
вищої категорії, учитель-методист – 3;
вчитель
вищої категорії, старший вчитель – 1;
вчитель
вищої категорії – 1;
спеціаліст
І категорії – 2;
спеціаліст
- 7.
За
стажем роботи:
0
– 5 років – 4;
5
– 10 років – 2;
10
– 20 років – 4;
20
і більше
– 4.
Для
підвищення власної педагогічної майстерності та професійного рівня члени ММК працюють
над індивідуальними методичними темами:
«Тематична інтеграція» (Безсмертна Лариса
Іванівна, вчитель 1
класу)
«Використання
ігрових технологій в освітньому
процесі» (Гирлаку Тетяна Олегівна, витель 4 класу)
«Інклюзивна
освіта як одна з умов соціальної адаптації дітей» (Пятак Наталя Вікторівна,
асистент вчителя 2 класу,
вихователь гпд, бібліотекар)
«Розвиток креативного мислення молодших школярів через
використання творчих завдань» (Захарюта Наталя Сергіївна, вчитель 1-Б класу)
«Формування і розвиток
ключових компетентностей учнів» (Заставська Ганна Володимирівна, витель 3 класу)
«Використання
методів асоціації на уроках математики в інклюзивному класі» (Кузнєцова Аліна
Ігорівна, асиатент вчителя 2
класу)
«Інтеграція
у початковій школі» (Богоутдінова Оксана Степанівна, витель 4 класу)
«Компетентністний
підхід до організації навчання та ігрової діяльності молодших школярів в умовах
модернізації освіти» (Патана Вікторія Олександрівна, витель 3 класу, заступник директора з нвр)
«Гра
як один з провідних методів на групі продовженого дня» (Походєєва Наталія
Вікторівна, вчитель 3 класу,
асистент вчителя)
«Формування
здоров’язбережувальної компетентності у молодших школярів» (Івашин Артеме
Павлович, асистент вчителя 2
класу)
«Мотиваційний
компонент на уроках учнів початкових класів» (Русанова Людмила Вікторівна,
витель 2
класу)
«Критичне
мислення як складова розумової діяльності учнів початкових класів» (Сасанчина
Марина Василівна, витель 1-А
класу)
«Формування
математичної компетентності при розв’язуванні сюжетних задач» (Шрамко Олена
Василівна, витель 2
класу)
«Ігрова діяльність та її вплив на розвиток дитини» (Смоляренко
Анастасія Олегівна, асистент вчителя 3 класу)
Робота
нашого методичного об’єнання спрямована на підвищення професійної
компетентності і методичної майстерності вчителів. Вона спонукає кожного
вчителя до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному
збагаченню педагогів педагогічними знахідками; дає можливість молодим учителям
вчитися педагогічної майстерності у старших і більш досвідчених колег;
забезпечує підтримання духу творчості та прагнення до пошуку.
На
засіданнях ММК
вчителів початкових класів у 2019/2020 н.р. розглядалися
нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в
закладах освіти, актуальні проблеми методики та технології викладання в новій
українській школі, інформація стосовно організації та проведення конкурсів для учнів та педагогів,
велися огляд та обговорення методичної літератури, книг, періодичних видань
тощо.
Перше
серпневе засідання ММК
в цьому навчальному році було проведено на базі Розумівській ЗШ. Вчителі
обговорили план роботи на рік та виклики, що стоять перед початковою школою у
2019/2020н.р.
Друге січневе засідання ММК також було
проведено на базі Розумівській ЗШ. Вчителі привітали Безсмертну Л.І. з ІІІ місцем в зональному турі
всеукраїнського конкурсу "Учитель року 2020", обговорили досвід, який
набуває вчитель, коли бере участь у професійних конкурсах. Під час засідання
піднімалися питання ведення журналів, роботи з обдарованими, особливості
викладання курсу ЯДС.
Третє березневе засідання ММК відбулося онлайн, де були
розглянуті питання організації навчання учнів початкових класів в умовах
карантину.
Четверте травневе засідання ММК було проведено в
конференції ZOOM, на ньому основну увагу приділили питанню організованого
закінчення навчального року. Педагоги поділилися своїми наробками в
дистанційному навчанні.
Протягом року велика увага приділялася педагогічному та творчому зростанню педагогів. В І семестрі
вчителі були активними учасниками різноманітних тренингів «Мистецтво в
НУШ», «Фізкультура в НУШ», «Навчання
через гру». В ІІ семестрі в умовах дистанційного навчання самоосвіта педагогів
відбувалася завдяки вебінарам, он-лайн курсам на різноманітних платформах EdEra, На
урок, Prometheus тощо, які кожен обирав за потребою та вподобанням. Результатом
стало впровадження нових підходів до навчання учнів.
В рамках другої Всеукраїнської науково-практичної
конференції "Досвід та перспективи розвитку інклюзивної освіти в Україні:
регіональний аспект" Заставська Г.В. провела майстер-клас
"Відкриваємо таємниці сучасного уроку в інклюзивному класі нуш".
Підготувала інтегрований урок та презентувала його на науково-методичній
платформі "Навчати успішно?
Easily!". Взяла участь в VI Міжнародній науково-практичній
конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: проблеми та перспективи», де
під час панельної дискусії “Проблеми розвитку професійної компетентності
вчителів початкової школи” виступила з темою «Самоосвіта як чинник розвитку
професійної компетентності вчителів Нової української школи». Стала спікером
«Віртуальної школи «Ранок» під час дистанційного навчання.
Вчителі початкових класів активно брали участь у
конкурсах професійної майстерності: Л.І.Безсмертна зайняла ІІІ місце в
зональному етапі Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2020" у
номінації "Початкові класи"; М.В.Сасанчина та О.В.Шрамко стали учасниками
міжнародної виставки "Інноватика в сучасній освіті" та були
нагороджені дипломом за презентацію роботи з теми: "Розвиток виховної
системи навчального закладу через метод проектів" в номінації
"Розробка та впровадження інноваційних засобів навчання, проектів, програм
і рішень у закладах освіти"
Високий рівень майстерності та володіння новітніми
технологіями продемонстрували вчителі 1 класів (Безсмертна Л.І., Захарюта Н.С.,
Сасанчина М.В.) під час супервізії освітніх закладів.
Вчитель Захарюта Н.С. почала проходження сертифікації і
вдало подолала перші 2 етапи.
19грудня 2019 року позапланово проатестували Заставську
Г.В., якій присвоїли педагогічне звання «вчитель-методист». Підставою для
атестації стало ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі "Учитель року -
2019" у номінації "Вчитель інклюзивного класу". В 2019 році в
науково-методичному журналі «Початкова школа» №8 вийшов друком її урок роботи з
дитячою книжкою в 1 класі, в науково-методичному посібнику “Здобутки освітян
Запорізького регіону Антологія перспективного педагогічного досвіду закладів
освіти запорізької області в контексті реалізації концепції нової української
школи” Випуск 20 розміщені опис досвіду вчителя «Використання ІКТ для
формування в учнів молодшого шкільного віку ключових та предметних
компетентностей» ст.63 та «Формування предметних компетентностей учнів
початкових класів з особливими освітніми потребами засобами ІКТ» ст.135, в Монографії “Інклюзивна освіта Запорізького краю:
здобутки та перспективи розвитку” ред.: Т.Є.Гура, О.П.Аксьонова; ДОН ЗОДА, КЗ
“ЗОІППО” ЗОР. - Запоріжжя: СТАТУС, 2019. - 136 с.: іл., табл. - (Наукова книга)
– надруковано конкурсний урок «Права дитини. Розробка уроку основ здоров’я для
другого класу з інклюзивним навчання». Видавництво «Ранок» готує до друку
набори дитактичних матеріалів з ЯДС по темам "Досліджуємо світ
рослин", "Досліджуємо повітря та його властивості",
"Досліджуємо воду та її властивості", "Досліджуємо ґрунт",
співавтором яких є Заставська Г.В.
З метою поширення власного педагогічного досвіду вчителі
друкували свої наробки: Богоутдінова О.С. «Входження в картину 1 клас НУШ
(картина К.Білокур "Квіти, яблука, помідори)» надрукована в ЗОІППО;
Сасанчина М.В. практичне заняття для учнів 1 класу «Поведінка дитини в
небезпечних ситуаціях», заняття для учнів 3 класу «Допоможи собі сам» на
платформі «На Урок»; Кузнєцова А.І. "Інфографіки з літературного
читання" на платформі "НаУрок"; Шрамко О.В. розмістила Конспекти
уроків математики на платформі "На урок".
Серйозним випробуванням для вчителів стало дистанційне
навчання учнів початкових класів у період карантину. Педагоги опанували різні
платформи та інструменти, постійно підтримували зв’язок з батьками,
висвітлювали свою роботу на власних блогах. Для заповнення свідоцтва досягнень
вчителі 1 класів Захарюта Н.С. та Сасанчина М.В. провели опитування серед
батьків класу у форматі онлайн анкет створених в гугл-формі; Безсмертна Л.І.,
Русанова Л.В. та Шрамко О.В. проводили опитуванні у формі індивідуальних
співбесід. В класах нуш для кожної дитини ведуться портфоліо, які відображають
траєкторію індивідуального розвитку. В 3-4 класах також була організована
робота на належному рівні, про це свідчать результати на кінець навчального
року:
Клас |
Кіл-ть учнів |
Високий рівень |
Достатній
рівень |
Середній
рівень |
Початковий
рівень |
Школа |
3 |
28 |
3 (11%) |
19 (68%) |
6 (21%) |
- |
Новозапорізька |
3 |
22 |
3 (13%) |
14 (64%) |
5 (23%) |
- |
Розумівська |
4 |
18 |
- |
8 (44%) |
10 (56%) |
- |
Новозапорізька |
4 |
10 |
2 (20%) |
6 (60%) |
2 (20%) |
- |
Розумівська |
Також
учні початкових класів брали участь у різноманітних Всеукраїнських конкурсах:
Новозапорізька школа
ü «Геліантус»:
2 клас – 7 учнів; 3 клас – 11 учнів;
ü «Гринвіч»: 3 клас – 9 учнів; 4 клас – 2 учні;
ü «Puzzle»: 3 клас – 2 учні;
ü «Кенгуру»:
2 клас – 5 учнів; 3 клас – 8 учнів; 4 клас – 1 учень;
ü
«Колосок осінній»: 3 клас – 17 учнів (15 золотих сертифікатів, 2 срібних сертифікати);
ü
«Колосок весняний» : 1 – А клас – 7 учнів; 2 клас – 5 учнів; 3
клас – 14 учнів;
ü «Геліантус»:
2 клас – 7 учнів (переможці в початковій школі – 4 учні); 3 клас – 11 учнів (переможці в
початковій школі – 4 учні); 4 клас – 2 учні.
Розумівська
школа
ü «Колосок
осінній» - 7 учнів 2-го класу (6 золото,
1 срібло), 9 учнів 3-го класу (9 золото) та 6 учнів 4-го класу;
ü «Логічне
мислення» - 12 учнів 2-го класу (1 учень -11 місце; 2 учні – 13 місце; 1 учень
– 15 місце; 8 дипломи учасників); 9 учнів 3-го класу (5 посіли І місце), 5
учнів 4-го класу;
ü «Геліантус»
- 8 учнів 3-го класу (6 учнів – І місце), 4 учні 4-го класу;
ü Конкурс
з ІТ та кіберспорту «iTalent»
- 1 учень 3-го класу;
ü «Соняшник»
- 10 учнів 1-го класу; 2 учні 2-го класу; 5 учнів 4-го класу;
ü
«Колосок весняний» - 8
учнів 1-го класу; 3 учні 2-го класу;
ü
«Кенгуру» - 11 учнів 2-го
класу; 12 учнів 3-го класу
Результати
деяких конкурсів очікуються у наступному навчальному році.
Робота ММК висвітлюється на блозі https://mmond18.blogspot.com/. Більшість вчителів систематично ведуть свій блог.
Аналізуючи
роботу ММК
вчителів початкових класів за 2019/2020н.р.
можна
зробити висновок, що робота
носила переважно
практичний характер і велася на
належному рівні.
В наступному році будемо продовжувати працювати за
окресленим планом, враховуючи корективи, що вносить сьогодення.
Керівник
ММО: Заставська Г.В.
Аналіз роботи ШМК вчителів початкових класів Розумівської школи (Керівник: Безсмертна Л.І.)
Комментариев нет:
Отправить комментарий