Міжшкільна методична комісія вчителів початкових класів

Міжшкільна методична комісія  вчителів початкових класів Новозапорізької  гімназії «СМАРТ»   та Розумівської гімназії  «Темп»

Аналіз роботи за 2022/2023н.р.

  Аналіз роботи

міжшкільної методичної комісії вчителів початкових класів

Новозапорізької гімназії "СМАРТ"та Розумівської гімназії "ТЕМП"

Долинської сільської ради

Запорізького району

Запорізької області

за 2022/2023 н.р.

У 2022/2023 навчальному році міжшкільна методична комісія вчителів початкових класів працювала над проблемою: «Формування професійної компетентності педагога початкових класів як необхідної умови реалізації Державних стандартів освіти в умовах воєнних реалій».

План роботи ММК вчителів початкової ланки було складено з урахуванням цілей методичної теми, ситуації в країні та в освіті, та на підставі пропозицій, які були внесенні під час серпневого засідання ММК.

Робота ММК була спрямована на вирішення таких завдань:

- Здійснення заходів, спрямованих на забезпечення якісної освіти учнів початкової ланки в умовах воєнного стану;

- Забезпечення якісних освітніх послуг у період дистанційного навчання;

- Використання сучасних дистанційних платформ для реалізації діяльнісного та компетентісного підходу;

Створення умов для професійного розвитку вчителя в реаліях сьогодення

- Подолання освітніх втрат спричинених війною та COVID-19.


До складу ММК входять 10 вчителів початкових класів з Новозапорізької та Розумівської гімназій Долинської ОТГ: 

  • вчитель вищої категорії, учитель-методист – 3 (Безсмертна Лариса Іванівна, Заставська Ганна Володимирівна, Русанова Людмила Вікторівна)
  • вчитель вищої категорії, старший вчитель – 2 (Шрамко Олена Василівна, Сасанчина Марина Василівна)
  • вчитель вищої категорії – 1 (Захарюта Наталія Сергіївна)
  • спеціаліст - 4 (Богоутдінова Оксана Степанівна, Буланенко Надія Андріївна, Гирлаку Тетяна Олегівна, Жабицька Дарина Дмитрівна).

За стажем роботи: 0 – 5 років – 4; 10 – 20 років – 1; 20 і більше – 5.

Для підвищення власної педагогічної майстерності та професійного рівня члени ММК працюють над індивідуальними методичними темами:

 «Тематична інтеграція» (Безсмертна Лариса Іванівна, вчитель 4 класу)

«Інтеграція у початковій школі» (Богоутдінова Оксана Степанівна, витель 3 класу)

«Виховання у дітей культури поведінки взаємоповаги» (Буланенко Надія Андріївна, вчитель 2 класу)

 «Використання ігрових технологій в освітньому процесі» (Гирлаку Тетяна Олегівна, витель 3 класу)

«Розвиток емоційного інтелекта молодших школярів» (Заставська Ганна Володимирівна, витель 2 класу)

«Розвиток креативного мислення молодших школярів через використання творчих завдань» (Захарюта Наталя Сергіївна, вчитель 4-Б класу)

  «Розвиток творчого потенціалу особистості молодших школярів засобами фолькльору» (Жабицька Дарина Дмитрівна, вихователь ГПД)

«Мотивація навчальної діяльності - необхідна складова педагогічного впливу на формування компетентностей особистості» (Русанова Людмила Вікторівна, витель 1 класу)

«Сучасний урок в початковій школі як форма активного навчання» (Сасанчина Марина Василівна, витель 4-А класу)

«Кооперативне навчання  у початковій школі» (Шрамко Олена Василівна, витель 1 класу)

Робота нашої методичної комісії спрямована на подолання освітніх проблем, створених агресією росії проти нашої держави. Війна в країні, психологічний стан дітей та вчителів, технічні можливості - все це суттєво впливає на організацію освітнього процесу. Вимагає гнучкості та стресостійкості вчителів, підлаштування під реалії. Опанування різноманітних сервісів для забезпечення варіативності здобувачів освіти в опануванні шкільної програми

Таким чином на засіданнях ММК вчителів початкових класів у І семестрі 2022/2023 н.р. крім питань щодо організації освітнього процесу в закладах освіти, актуальних проблеми методики та технології викладання в новій українській школі, ібули розглянуті питання особливості роботи з молодшими школярами у воєнний час та оцінювання учнів початкових класів в умовах дистанційного навчання.

Перше серпневе засідання ММК в цьому навчальному році було проведено дистанційно. Вчителі обговорили план роботи на рік та виклики, що стоять перед початковою школою у 2022/2023н.р. Особливу увагу приділили особливостям роботи з молодшими школярами у воєнний час.

Друге грудневе засідання ММК, було проведено в асинхронній формі, що пов'язано з постійним відключенням електропостачання та відсутністю інтернету. На засіданні були розглянуті питання оцінювання учнів початкових класів в умовах дистанційного навчання, сучасні форми організації навчання в Новій українській початковій школі, проєкт “Вивчаю – не чекаю” – мобільний застосунок для учнів та учениць 1-4 класу, з яким весело і цікаво вивчати математику.

Третє березневе засідання ММК, було проведено під час весняних канікул в змішаній формі, вчителі Новозапорізької гімназії "СМАРТ" зібралися очно, а вчителі Розумівської гімназії "ТЕМП" доєдналися дистанційно через конференцію zoom. Засідання було проведено в інтерактивному форматі з використанням різноманітних платформ для дистанційного навчання. Також, під час засідання Заставська Г.В. презентувала посібник "Розвиток емоційного інтелекту молодших школярів"співавтором, якого вона являється.

Четверте травневе засідання ММК, було проведено в асинхронній формі. На засіданні були підбиті підсумки навчального року та розглянуті матеріали для діагностики втрат у навчанні математики/української мови та рекомендацій щодо їх подолання у початковій школі.

Вчителі початкової школи знаходяться в постійному професійному розвиткові. Беруть участь у VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: виклики та пріоритети», конференції «Освіта та наука через виклики сьогодення», "Тижні науки - 2023", проходять тренінги, слухають вебінари та онлайн-марафони, з метою підвищення кваліфікації.

Під час VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Неперервна освіта нового сторіччя: виклики та пріоритети» було презентовано Навчально-методичний посібник “Нова українська  початкова школа: розвиток емоційного інтелекту молодших школярів” 1-4 кл. співавтором якого є вчитель Новозапорізької гімназії "СМАРТ" Заставська Ганна Володимирівна.

Сертифіковані вчителі Сасанчина Марина Василівна та Захарюта Наталія Сергіївна були експертами на третьому етапі сертифікації цього року.

Відкрите інтегровані навчальні заняття з навчання грамоти на тему "Звук [т], [т’]. Букви Т т. Тверді і м’які приголосні звуки. Досліджуємо медіа. Афіша. Читання складів, слів, речень" та  з курсу "Я досліджую світ" на тему "Птахи" в рамках атестації, провела вчитель Новозапорізької гімназії "СМАРТ" Шрамко Олена Василівна, яка атестувалася в цьому навчальному році. За результатами атестації, Олена Василівна підтвердила вищу категорії та звання старшого вчителя.

До створення ігрового контенту для проєкту “Вивчаю – не чекаю” – мобільний застосунок для учнів та учениць 1-4 класу, з яким весело і цікаво вивчати математику, залучена Заставська Ганна Володимирівна вчитель Новозапорізької гімназії "СМАРТ". Проєкт створеного міжнародною організацією War Child Holland та Громадською спілкою “Освіторія” у партнерстві з Міністерством освіти і науки України.

В зв’язку з повномасштабним вторгненням агресора на територію України, а також карантинів спричинених COVID-19, українські школярі мають значні прогалини в знаннях. Тому тема освітніх втрат та їх подолання наразі є актуальної в педагогічних спільнотах країни. Не оминуло це питання і нас. З метою подолання освітніх втрат вчителі початкових класів Новозапорізької гімназії "СМАРТ" з лютого 2023 року беруть активну участь в пілотуванні фінського міжнародного проєкту цифрової платформи навчання математики Eduten за підтримки Посольства Фінляндії в Україні, що реалізує ГО STEM Освіта Україна, 2023. 

Заставська Г.В. проводила навчальні вебінари, тренінги та майстер-класи в рамках Зимової та Весняної школи Eduten, 2023 за темами «Сучасний урок математики», «Діагностика освітніх втрат засобами платформи», «Запитання та відповіді», «Мотивація учнів щодо вивчення математики». Заставська Г.В. отримала звання «Вчитель Eduten» та «Найкращий клас Eduten – 2023».


Перед нами стоять ще  питань, які потребують вирішення:

Подолання освітніх втрат молодших школярів, спричинених війною та ковідом.

Безпека здобувачів освіти в умовах воєнного часу.

- Побудова ефективного освітнього процесу, з урахуванням різних форм навчання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий