Міжшкільна методична комісія вчителів початкових класів

Міжшкільна методична комісія  вчителів початкових класів Новозапорізької  гімназії «СМАРТ»   та Розумівської гімназії  «Темп»

Аналіз роботи ММК за І семестр 2025/2026 н.р.

  Аналіз роботи

міжшкільної методичної комісії вчителів початкових класів

Новозапорізької гімназії "СМАРТ" та Розумівської гімназії "ТЕМП"

Долинської сільської ради

Запорізького району

Запорізької області

за І півріччя 2025/2026 н.р.

У 2025/2026 навчальному році міжшкільна методична комісія вчителів початкових класів продовжила свою діяльність, зосередивши увагу на актуальних викликах сучасної освіти та впровадженні пріоритетів Нової української школи. Робота була спрямована на професійний розвиток педагогів, підтримку учнів у складних умовах та інтеграцію інноваційних методів навчання.

Продовження роботи над проблемою «Цифрові інструменти для організації дистанційного та змішаного навчання в початковій школі» було зумовлено нестабільністю безпекової ситуації в Запорізькому регіоні та необхідністю забезпечити безперервність якісної освіти незалежно від формату. Оскільки вчителі змушені постійно адаптуватися до змін, володіння цифровим інструментарієм стало не просто вимогою часу, а критичною умовою виживання освітнього процесу.

Тому робота комісії була спрямована на поєднання методичної стійкості педагогів із опануванням нових технологій, що дозволяють зберігати мотивацію учнів навіть у кризових обставинах.

На сьогодні до складу ММК входять 8 педагогів, які представляють потужний фаховий осередок:

  • Вчителі вищої категорії, учителі-методисти: 3 особи (Безсмертна Л.І., Заставська Г.В., Русанова Л.В.).
  • Вчителі вищої категорії, старші вчителі: 3 особи (Шрамко О.В., Сасанчина М.В., Чуб-Колісник О.О.).
  • Вчитель вищої категорії: 1 особа (Захарюта Н.С.).
  • Спеціаліст: 1 особа (Бобровицька Ю.І.).

  • сертифікований вчитель -  Захарюта Н.С., що успішно пройшла сертифікацію в цьому році; 
  • експерти з сертифікації вчителів початкових класів - Захарюта Н.С. та Сасанчина М.В.;
  • співавтор STEM уроків в межах освітньої програми "Країна знань" - Заставська Г.В., що представляє освітній заклад громади на різноманітних освітніх форумах країни.

Такий якісний склад дозволяє ефективно реалізувати механізм взаємообміну досвідом. Досвідчені педагоги забезпечують високу якість надання освітніх послуг та методичну підтримку, тоді як молоді спеціалісти стимулюють колектив до швидшого впровадження інтерактивних інструментів. Робота над індивідуальними темами (від ігрових технологій до ШІ та мнемотехніки) дозволяє охопити всі сфери розвитку дитини, що є особливо важливим для подолання освітніх втрат.
Яскравим підтвердженням професійних досягнень у цьому році став початок конкурсу «Учитель року – 2026», де в номінації «Початкова освіта» нашу громаду представляє Чуб-Колісник Олена Олексіївна (Розумівська гімназія "ТЕМП"). Участь педагога в такому конкурсі є важливим стимулом для всієї ММК, адже це сприяє апробації нових методик та підвищенню престижу професії навіть у такі складні часи.

Освітній процес у І семестрі мав виражений адаптивний характер через ситуацію в області:

Новозапорізька гімназія "СМАРТ" працювала у змішаному форматі: 1-2 класи займалися очно два дні на тиждень, а 3-4 класи — один раз. Це дозволило вчителям поєднувати живий контакт із дітьми з цифровими методами роботи.

Розумівська гімназія "ТЕМП" через загострення безпекової ситуації останній місяць працювала суто дистанційно. Проте на території закладу триває активне будівництво підземної школи, що дає перспективу переходу на повноцінний робочий день в очному форматі вже у ІІ семестрі.

Такі умови вимагали від вчителів не лише знання методики НУШ, а й досконалого володіння платформами для дистанційної роботи, щоб навчання не переривалося під час тривог чи переходу на онлайн-режим. Саме враховуючи все вище перераховане, було сплановано та проведено у І семестрі два засідання.

У серпні 2025 року було проведено засідання: «Перший дзвоник для нас, учителів» в онлайн форматі.  Вибір теми був зумовлений потребою синхронізувати методичні рекомендації МОН із реальними можливостями шкіл. І водночас сприяти психологічній підтримці вчителів в досить непростий воєнний час..

Педагоги виробили спільний «методичний маршрут» та кейси для м’якої адаптації першокласників, що допомогло зняти психологічну напругу у дітей та батьків на старті року.

Логічним продовженням стало грудневе засідання: «Лабораторія сучасного уроку», на якому в інтерактивному форматі педагоги ділилися власними практичними надбаннями та практиками. Розглядалися питання STEM-освіти, інтеграції предметів  та використання ШІ.

Вчителі дійшли висновку, що впровадження інтерактивних платформ  та формувального оцінювання дозволяє підтримувати «іскру» зацікавленості учнів навіть в умовах відсутності фізичного контакту.

Для підтримки постійного контакту між педагогами, в системі працює блог вчителів початкових класів. В умовах, складної безпекової ситуації та досить щільного графіка роботи педагогів, блог став центральним вузлом комунікації.

Аналітична цінність блогу:

  • Щомісячне інформування: Висвітлення основних подій, методичних рекомендацій та цікавої інформації дозволяє підтримувати спілкування в період між засіданнями.
  • Методична скарбничка: Вчителі отримують доступ до практичних кейсів (як-от матеріали до акції «16 днів проти насильства»).
  • Економія ресурсів: Наявність готових розробок (наприклад, готова презентація щодо цікавого завершення семестру) суттєво заощаджує час педагогів на підготовку, даючи змогу зосередитися на безпосередній роботі з дітьми та психологічній підтримці учнів.

Це створює єдиний інформаційний простір, де кожен вчитель, незалежно від місця перебування, відчуває підтримку колег та має доступ до передового досвіду.

Аналіз діяльності за І семестр свідчить про високу адаптивність комісії. Вдалося зберегти стабільність навчання та високий рівень професійної взаємодії.

Пріоритети на ІІ семестр:

  • Методична адаптація до різних форм та режимів роботи.
  • Цифрова трансформація: продовження опанування інструментів дистанційного навчання для компенсації освітніх втрат.
  • Психологічна підтримка: посилення роботи над емоційним інтелектом та ментальним здоров'ям учнів у складних умовах прифронтової зони.

Робота ММК у І семестрі була змістовною, актуальною та повністю підпорядкованою головній меті — забезпеченню безпечної та якісної освіти для молодших школярів. 

Аналіз роботи ШМК Розумівської гімназії "ТЕМП" за І семестр 2025/26 н.р.

Аналіз роботи ШМК Новозапорізької гімназії "СМАРТ" за І семестр 2025/26 н.р.

Комментариев нет:

Отправить комментарий