Міжшкільна методична комісія вчителів початкових класів

Міжшкільна методична комісія  вчителів початкових класів Новозапорізької  гімназії «СМАРТ»   та Розумівської гімназії  «Темп»

УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ) З ВИКОРИСТАННЯМ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ


КЛАС : 1

ВЧИТЕЛЬ : РУСАНОВА Л. В.

ТЕМА : КОРИСНИЙ ЙОГУРТ. ЗВУК Й. БУКВА Йй

МЕТА : ОЗНАЙОМИТИ ШКОЛЯРІВ З БУКВОЮ Йй «ІЙ», («ЙОТ»), ЇЇ АЛФАВІТНОЮ НАЗВОЮ ТА ЗВУКОВИМ ЗНАЧЕННЯМ; ВЧИТИ ПРАВИЛЬНО АРТИКУЛЮВАТИ ЗВУК Й ; ВИРОБЛЯТИ НАВИЧКИ ЧИТАННЯ СКЛАДІВ, СЛІВ З БУКВОЮ «ЙОТ»; РОЗВИВАТИ МОВЛЕННЯ, МИСЛЕННЯ, УЯВУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ; ЗБАГАЧУВАТИ АКТИВНИЙ СЛОВНИК ПЕРШОКЛАСНИКІВ СЛОВАМИ «ЙОГ», «РІЙ», «ЙОРЖИК»; ФОРМУВАТИ ВМІННЯ СПІЛКУВАТИСЯ В ПАРАХ, ГРУПАХ; ВІЛЬНО ВИСЛОВЛЮВАТИ ВЛАСНУ ДУМКУ;  ВИХОВУВАТИ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ІНТЕРЕС ДО НАВЧАННЯ ГРАМОТИ, БАЖАННЯ АКТИВНО ПРАЦЮВАТИ

ОБЛАДНАННЯ : МУЛЬТИМЕДІЙНІ ЗАСОБИ, ПРЕЗЕНТАЦІЯ, ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ, РОЗДАТКОВІ КАРТКИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА ДЛЯ САМООЦІНЮВАННЯ, ПРОМЕНЕВА ТАБЛИЦЯ СЛІВ, БУКВИ-КАРТКИ ДЛЯ СКЛАДАННЯ СЛІВ,  ЛЯЛЬКОВИЙ ПЕРСОНАЖ, ГАДЖЕТИ, ЛЕГО (ІНДИВІДУАЛЬНІ 6 ЦЕГЛИНОК), ІНДИВІДУАЛЬНІ МАГНІТНІ ПЛАНШЕТИ, ДЕРЕВ ЯНІ ПЛАНШЕТИ, КОЛЬОРОВІ СТРІЧКИ ТА ПАПІР ДЛЯ РОБОТИ В ГРУПАХ, ПІДРУЧНИК «БУКВАР» І.В.ЦЕПОВА, Н.О.ВОСКРЕСЕНСЬКА

ТИП УРОКУ : УРОК – ГРА З ВИКОРИСТАННЯМ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. ЕМОЦІЙНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК

ЗНОВУ ЛЮБИЙ НАШ ДРУЖОК
ВСІХ  ПОКЛИКАВ  НА  УРОК
ДІТКИ,  У НАС ГОСТІ
ПОВЕРН. ДО НИХ ОБЛИЧЧЯМ
І ЛАГІДНО ПРИВІТ.   СІДАЙТЕ.
У НАРОДІ КАЖУТЬ: «ХТО ДЕНЬ СВІЙ З УСМІШКИ ПОЧИНАЄ, У ТОГО УСПІХ БУДЕ НА ВЕСЬ ДЕНЬ». ТОЖ, ПОСМІХН. І ХАЙ ДО ВАС ПРИЙДЕ РАДІСНИЙ НАСТРІЙ. ХОЧУ, ЩОБ ВИ БУЛИ ВПЕВНЕНІ В СОБІ І ЗАДОВОЛЕНІ СВОЄЮ РОБОТОЮ НА УРОЦІ.

2. МОВНА РОЗМИНКА
А) ВПРАВИ НА ПОСТАНОВКУ ДИХАННЯ:
- 1 2 3 –ВДИХ, 4 – ВИДИХ
- НА ВИДИХ НАЗИВ ГОЛОСНІ ЗВУКИ
Б) АРТИКУЛЯЦІЙНІ ВПРАВИ ДЛЯ ЯЗИКА:
 - НА ВИДИХ СКАЖЕМО КІЛЬКА СКОРОМОВОК
МОЛОДЦІ!        ВПРАВНО ПРАЦЮВАЛИ.

3. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
І  НЕЗНАЙЦІ  СТАЛО ДУЖЕ ЦІКАВО: ЯК ЖЕ ВИ ЗНАЄТЕ  ВИВЧЕНІ ЛІТЕРИ?

 - КІРА, АРТЕМ ШУКАТИМУТЬ ЛІТЕРИ У ПАЗЛАХ ЗА    ПЛАНШЕТАМИ
КЛАС :
А) ГРА «ДІД БУКВОЇД»
Б) ГРА «СКЛАДИ РЕЧЕННЯ»

-    КІРА, АРТЕМ,  -   ПРАЦЮЄМО       РАЗОМ!
      В) РОБОТА З ЛЕГО – 6 ЦЕГЛИНОК
      Г) ВПРАВА «МІКРОФОН»
1)                ЗВУКИ БУВАЮТЬ ГОЛОСНІ І …
2)                ПРИГ.ЗВ. ПОДІЛ. НА ………..
3)                У СЛОВІ СТІЛЬКИ СКЛАДІВ, СКІЛЬКИ  …….
4)                  ЗВУК   ВІД  БУКВИ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ТИМ, ЩО …..

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. ВИДІЛЕННЯ ЗВУКА Й ЗІ СЛІВ
2. АРТИКУЛЯЦІЯ І ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО ФІШКОЮ
3. ВИЗНАЧЕННЯ ПОЗИЦІЇ ЗВУКА  Й  В СЛОВАХ

 ДІТКИ, ДО НАС У ГОСТІ  ЗАКОТИВСЯ М ЯЧИК. ТОЙ, ДО КОГО ВІН ПОТРАПЛЯЄ, МАЄ СКАЗАТИ, ДЕ В СЛОВІ СТОЇТЬ ЗВ. (Й). УВАГА НА ЕКРАН.                                                                                СЛАЙДИ
ОТОЖ, СЛОВО «ЙОРЖИК» - БАГАТОЗНАЧНЕ.
-         МОЛОДЦІ, ДІТИ! МИ ПОВЧИЛИСЯ РАЗОМ З Н. ЧУТИ ЗВУК (Й) В СЛОВАХ ТА ВИЗНАЧАТИ ЙОГО ПОЗИЦІЮ В СЛОВІ. ПРОПОНУЮ ВІДПОЧИТИ.

СЛАЙД         ФІЗХВ.  «РАЙДУГА» (1:15)

4. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВОЮ БУКВОЮ
5. ДРУКУВАННЯ ЛІТЕРИ:
А) ПОКАЗ ЗАРЗКА ВЧИТЕЛЕМ;
Б) ДРУКУВАННЯ НА МАГНІТНИХ ПЛАНШЕТАХ


-  КІРА, А. НАВЕДУТЬ ЩЕ КІЛЬКА ЛІТЕР У ГАДЖЕТІ, А МИ

НАДРУК. КІЛЬКА  СЛІВ  З ЦІЄЮ БУКВОЮ:
                ЙОГ        РІЙ  
 
КІРА, АРТЕМ !  ПРИЄДНУЙТЕСЬ ДО НАС
6. САМОСТІЙНА РОБОТА

ЙОРЖИК   ПІДГОТУВАВ   ДЛЯ    ВАС   КАРТОЧКИ,
 ЯКІ МИ ЙОМУ НАДІШЛЕМ НА ПЕРЕВІРКУ. ЗАВДАННЯ  ПРОСТЕ – ТРЕБА ЗНАЙТИ І ОБВЕСТИ ВСІ ЛІТЕРИ «ЙОТ».
                  СЛАЙД    ФІЗХВИЛИНКА ( 0: 47 )
                  «УКРАЇНО, МИ ТВОЯ НАДІЯ»
ІІІ. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ
1. ЧИТАННЯ СКЛАДІВ З  Й

А ЙОРЖ ПРИГОТ ВАМ ВИПРОБУВАННЯ ЗІ ШВИДКОСТІ:
ЛОВІТЬ ШВ-КО СКЛАДИ НА ЕКРАНІ
2. ЧИТАННЯ СЛІВ З  Й
                  СЛАЙД
-         ПРОЧИТАЙТЕ СЛОВА  З Й ЗА ЕЛЕКТРОННИМ ПІДРУЧНИКОМ
                  СЛАЙД
·                    ВПРАВА «ДИКТОР»;
·                    ЧИТАННЯ «БУКСИРОМ»

     3.  ХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ
ЧИТАЛИ, ЗА ВСІМ СЛІДКУВАЛИ
І ОЧІ, МАЛЯТА, ВТОМЛЯТИСЯ СТАЛИ.
 ЇМ СЛІД ВІДПОЧИТИ. ТОЖ, ЗРОБИМ ЗАРЯДКУ:
ОЧІ ЗАПЛЮЩІТЬ. ВИ БАЧИТЕ НІЧ? РОЗКРИЙТЕ ОЧІ:
- ПОДИВІТЬСЯ      НА      О,   ТЕПЕР   НА      О,   О
4. РОБОТА З МАЛЮНКОМ ПІДРУЧНИКА

-         ПОДИВІТЬСЯ   НА   МАЛЮНОК.
-         КОГО    ВИ   БАЧИТЕ?
-         ДАЙТЕ   ІМ Я ХЛОПЧИКУ    ІЗ    ЗВУКОМ   Й
-         ЩО   ТРИМАЄ   В   РУЦІ МАМА?
-         ДЕ    ЗВУК    (Й) ?
-         ЩО  РОБИТЬ ХЛОПЧИК?
-         ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА РАДІСНЕ ОБЛИЧЧЯ ХЛ. ТА    ОКЛИЧНЕ   РЕЧЕННЯ   ПІД МАЛЮНКОМ:  
-         СКІЛЬКИ    В    НЬОМУ   СЛІВ?
-         СПРОБУЙТЕ    СКЛАСТИ   ТАКЕ    РЕЧЕННЯ
 – ЩО  МІГ  СКАЗАТИ  ЙОСИП?
-         ВИ ТЕЖ ЛЮБИТЕ ЙОГУРТ?
-         ЙОСИПУ ДІЙСНО ПОДОБАЄТЬСЯ ПИТИ ЙОГУРТ.
-         ПРО ЦЕ  ХОЧЕ РОЗПОВІСТИ ОДИН ЛЯЛЬКОВИЙ ПЕРСОНАЖ.  ЗУСТРІЧАЙТЕ – ЗАЙЧИК-ВУХАНЧИК  З НЕЗВИЧАЙНИМ  ВІРШИКОМ:

ЛЮБИТЬ ЙОСИП ЙОГУРТ ПИТИ
ЙОГО НЕ ТРЕБА І ПРОСИТИ.

- СПОДОБАВСЯ ВІРШИК?
- А  ЩО  У  НЬОМУ  НЕЗВИЧНЕ?
-  ЯК  ЗАЙЧИК  РОЗПОВІДАВ  ВІРШ ? ( ШВ. – О )
ЦЕЙ  ВІРШ  НЕЗВИЧНИЙ  ТОМУ, ЩО  НАЗИВАЄТЬСЯ  СКОРОМОВКОЮ – ТОБТО, -  СКОРО   МОВИТЬСЯ.

5. ВИВЧЕННЯ СКОРОМОВКИ НАПАМ ЯТЬ.
6. РОБОТА  В  ПАРАХ:
 - ТЕПЕР  В  ПАРАХ  РОЗКАЖІТЬ  ОДНЕ  ОДНОМУ СКОРОМОВКУ
 - ЯКА  ПАРА ХОЧЕ  ВИСТУПИТИ ?  ДЯКУЮ ! МОЛОДЦІ !
І\/. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
1.     МУЛЬТИМЕДІЙНІ  ІГРИ
 - КІРА З АРТЕМОМ  ГРАЮТЬ  НА ПЛАНШЕТАХ У БУКВОГРАЙКУ;
-          А У НАС:                СЛАЙД
 А)  ГРА «ВІКОНЕЧКО»                            
-         ДОСИТЬ ШУКАТИ НИМ НА ЕКРАНІ СЛОВА І ЧИТАТИ.
-         ХТО ХОЧЕ СПРОБУВАТИ?
                                           
                 СЛАЙД
Б) ГРА        « ЗНАЙДИ  СЛОВО »
- НАТИСКАЙ НА БУДЬ-ЯКУ ЦИФРУ І ЧИТАЙ СЛОВО

                             СЛАЙД

В) ГРА    «БУКВИ  ВТЕКЛИ»

           СЛАЙД
           
Г) ГРА «СКЛАДИ СЛОВО»
- ІЗ БУКВ ТРЕБА СКЛАСТИ СЛОВО-ВІДГАДКУ:

* ДРІБНА РИБА, У ЯКОЇ КОЛЮЧІ ПЛАВЦІ; 
* МОЛОЧНИЙ ПРОДУКТ;         
* НЕВЕЛИКИЙ ЛИСТЯНИЙ ЛІС;    
* РІДИНА, ЩО ГОЇТЬ РАНИ;     
*ЧОЛОВІЧЕ ІМ Я                 


- КІРА, АРТЕМ – ПРИЄДНУЄМОСЬ
           СЛАЙД
            Ф – КА
« ТО НЕ Є ПРОБЛЕМА»   (1:46)

2. РОБОТА В ГРУПАХ
-         КІРА, АРТЕМ     НА  МІСЦІ ЗА ПРОМЕНЕВОЮ ТАБЛ. ;

                             У НАС Є  3 КОМАНДИ
1) ШУКАТИ СЛОВО ДО СХЕМИ ( ПОКАЗУЮ ) БУДЕ КОМАНДА, ЯКА ПЕРШОЮ СКАЖЕ, ЯКИЙ МІСЯЦЬ РОКУ МІСТИТЬ У СВОЇЙ НАЗВІ БУКВУ «ЙОТ» ?
2) ВПИСУВАТИ БУКВИ ( ПОКАЗУЮ НА ДОШКУ )
БУДЕ ТА  З   2-Х  КОМАНД, КОТРА ШВИДШЕ НАЗВЕ  ШК. ПРИЛАДДЯ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКОГО   МИ  КРЕСЛИМО  ВІДРІЗКИ
    3) І  ВАША  КОМАНДА  ВИКЛАДАЄ   2 СЛОВА: 
              КОРИСНИЙ   ЙОГУРТ
3. ПЕРЕВІРКА ТА ПРЕЗЕНТУВАННЯ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ
-         МАЛЯТА ! ЧИ  ЗГОДНІ  ВИ З ТИМ,  ЩО ЙОГУРТ
КОРИСНИЙ?
Я ПОДІЛЯЮ ВАШУ ДУМКУ І ХОЧУ ЩЕ ДОДАТИ, ЩО В НЬОМУ БАГАТО ВІТАМІНІВ І ЦЕ 1 ІЗ НАЙПОПУЛЯРНІШИХ КИСЛОМОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ. ВІН КОРИСНИЙ ДЛЯ  ДЛЯ ЗУБІВ І ЯСЕН, ДЛЯ КІСТОК, СЕРЦЯ, СУДИН, ТРАВНОЇ СИСТЕМИ.

- АЛЕ, ДЕ Ж ЙОГУРТ ?   ДАВАЙТЕ  ЙОГО ПОШУКАЄМО   НА   ДОШЦІ
-         ЧОМУ ЦІ ПРОДУКТИ  НАЗИВАЮТЬСЯ МОЛОЧНИМИ?
-         Я ХОЧУ ЗАЗНАЧИТИ, ЩО СЬОГОДНІ МИ НЕ ТІЛЬКИ ВЧИЛИ БУКВУ Й, А ЩЕ Й ПОЗНАЙОМИЛИСЯ З МОЛОЧНИМИ  ПРОДУКТАМИ.
-         А В ЧОМУ Ж КОРИСТЬ ЦИХ ПРОДУКТІВ МИ ПОЧУЄМО З РЕКЛАМИ, ЯКУ Я ПРОПОНУЮ ПРИДУМАТИ.
4. РОБОТА В ГРУПАХ
 
1)    ТІ, ХТО БУДУТЬ ГОТУВАТИ РЕКЛАМУ – ВИ БУДЕТЕ – РЕКЛАМІСТИ.

2)    У КОГО НА ПАРТІ ЧЕРВОНИЙ КРУГ – ВИ МОДЕЛЬЄРИ;      

3)    ЖОВТИЙ КРУГ – АПЛІКАТОРИ;

4)    СИНІЙ КРУГ – ДИЗАЙНЕРИ.

1)     МОДЕЛЬЄРИ СТВОРЯТЬ БУКВУ  Й  ЗІ СТРІЧОК;
2)     АПЛІКАТОРИ – З ПАПЕРУ ;
3)     ДИЗАЙНЕРИ – НА ДЕРЕВ ЯНИХ ПЛАНШЕТАХ
          СЛАЙД – МУЗИКА
      « МАМИНА  СОРОЧКА »

5.     ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОБІТ
\/. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ
-МОЛОДЦІ ДІТКИ! ГАРНО ПОПРАЦЮВАЛИ. А ЧИ МОЖЕТЕ ВИ ТЕПЕР СКАЗАТИ:
-ЯКИЙ ЖЕ ЗВУК ОБРАЖАВСЯ НА ПОЧАТКУ УРОКУ?  ЯКИЙ ВІН?
- ЯКОЮ БУКВОЮ ЙОГО ПОЗНАЧАЮТЬ?

- ДІТКИ! ВСІМ ПРИСУТНІМ ЦІКАВО, ЯК ВИ ОЦІНИТЕ СВОЮ РОБОТУ НА УРОЦІ. НА КОРАБЛИКУ  ВІД НЕЗНАЙКА РОЗФАРБУЙТЕ ПРАПОРЕЦЬ:

* ЯКЩО ТОБІ БУЛО ЛЕГКО І ЦІКАВО – У ЗЕЛЕНИЙ КОЛІР;

*  ЯКЩО ТОБІ БУЛО ВАЖКО, АЛЕ ТИ ЗМІГ З УСІМ СПРАВИТИСЬ, ТО – У ЖОВТИЙ КОЛІР;

* ЯКЩО ТОБІ БУЛО ДУЖЕ ВАЖКО І БУЛА ПОТРІБНА ДОПОМОГА ВЧИТЕЛЯ, ТО – У ЧЕРВОНИЙ КОЛІР

-         СЬОГОДНІ МИ БАГАТО ПРАЦЮВАЛИ  НА УРОЦІ І Я ХОЧУ ПОДЯКУВАТИ  ЗА ГАРНУ РОБОТУ І ЗАПРОПОНУВАТИ СТАТИ У ДРУЖНЄ КОЛО.

-         ВІЗЬМЕМОСЯ ЗА РУЧКИ. ПОСМІХНІМОСЬ ОДНЕ ОДНОМУ І ВСІ РАЗОМ СКАЖЕМО: «ДЯКУЄМО ЗА СПІВПРАЦЮ».


Комментариев нет:

Отправить комментарий